VSP liiketoimintajohtaja Irina Tavio
Uutiset

VSP menestyi valtakunnallisessa toimialakilpailussa

Vakka-Suomen Puhelin on yksi Suomen johtavista asiakaspalvelun asiantuntijaorganisaatioista. Yhtiö työllistää yli 350 ammattilaista ja palvelee useita kotimaisia huippubrändejä. Yhtiö on panostanut viime vuosina vahvasti asiakasymmärryksen ja teknologiakyvykkyytensä kasvattamiseen. Yhtiö saavutti merkittävän tunnustuksen, kun se valittiin 2. sijalle valtakunnallisessa Vuoden Asiakaspalvelu 2024 -kilpailussa.    

Vuoden Asiakaspalvelu -kilpailun juuret ulottuvat 1990-luvun lopulle ja sen järjestäjänä toimii Wakarun Wave asiakaspalveluverkosto yhteistyössä QualityDeskin kanssa. Kilpailun arviointiasteikko perustuu modernia asiakaspalvelua huomioivaan COPC-toimialastandardiin ja kilpailun tuomareilla on mittava kokemustausta modernista asiakaspalvelusta. Arvioinnissa pureudutaan mm. asiakaspalvelun prosesseihin, asiakaskokemukseen sekä henkilöstön johtamiseen.

VSP on toiminut asiakaspalvelutoimialalla yli 25 vuotta auttaen yrityksiä kasvattamaan liiketoimintaa ja asiakastyytyväisyyttä mitattua arvoa tuottavalla asiakaspalvelulla. Yhtiöllä on kokemusta monen eri toimialan asiakaspalvelusta. Yhtiö tarjoaa ratkaisuja myynnillisestä asiakaspalvelusta hälytys- ja vikapäivystykseen, tilaus- ja ajanvarauspalveluista puhelunvälitykseen ja helpdeskistä toimiston taustatöihin.

VSP:llä on vahvat prosessit suorituksen johtamiseen sekä asiakasymmärryksen kehittämiseen. Yhtiö hyödyntää palvelujen tuottamisessa tehokkaasti erilaisia mittareita, mittaustyökaluja ja uutta teknologiaa, mikä on kasvattanut todennetusti palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä, perustelee valintaa Wakarun liiketoimintajohtaja Johanna Rakemaa.

Kilpailun arvioijat nostivat VSP:n osalta erityisesti esiin myös asiakaslähtöisyyden, henkilöstön sitoutuneisuuden sekä jatkuvan kehittämisen kulttuurin.

– Henkilöstömme oli arvioinnissa laajasti mukana ja on ilahduttavaa tietää, että arjen asiakaspalvelutyössä korostuu työn merkityksellisyys. Vaikka tekoäly on meilläkin jalkautunut jo työvälineeksi, on menestystekijänä edelleen kyky välittää palveluja ihmiseltä ihmiselle, humaanilla otteella tunneälyä hyödyntäen, iloitsee VSP:n asiakaspalveluliiketoiminnan liiketoimintajohtaja Irina Tavio.