Pyhimys eli Mikko Kuoppala on aloittanut työuransa Hesburgerin työntekijänä.
Uutiset

Drama Queenin Hesburgerille toteuttama vaikuttajayhteistyö lunasti finaalipaikan FAB Awardsissa

Markkinointiviestinnän toimisto Drama Queenin Hesburgerille toteuttama Bökö by Pyhimys -vaikuttajayhteistyö on valittu ainoana suomalaisena työnä FAB Awardsin finalistiksi kategoriassa “Influencer Marketing”. Finaalipaikka takaa työlle jo hopeaa ja mahdollisuuden kultaan tai Best In Show -palkintoihin.

Vuonna 2021 yhdessä Universal Musicin ja rap-artisti Pyhimyksen kanssa toteutettu Bökö by Pyhimys -kampanja onnistui vakuuttamaan kohdeyleisön aitoudellaan. Pyhimys eli Mikko Kuoppala on aloittanut työuransa Hesburgerin työntekijänä ja omakohtaiset kokemukset mahdollistivat poikkeuksellisen mittavan ja syväluotaavan kokonaisuuden. Yhteistyö sisälsi Bökö-hampurilaisen lisäksi esimerkiksi vaatemalliston ja Konalan Hesburgerin “Räppiluukun”, jossa Pyhimys otti vastaan asiakkaiden räppäämällä tekemiä tilauksia. 

Hesburger-ketjun myynti kasvoi kampanja-aikana 8,4 prosentilla ja työhakemusten määrä lisääntyi huhti-toukokuussa 2021 sadoilla hakemuksilla. Bökö sai myös oman jinglensä, joka ei jäänyt vain tunnusmusiikiksi mainontaan, vaan sen pohjalta on syntynyt yli 10 000 käyttäjien orgaanisesti itse tekemää Bökö-videota, jotka ovat keränneet jo yli  8 miljoonaa katselukertaa. 

“Kampanjan ei haluttu jäävän yksittäiseksi tempaukseksi, vaan halusimme pidempijaksoisesti ja toisiaan tukevilla toimenpiteillä vastata työvoimapulaan ja mielikuviin liittyviin haasteisiin, jotka ovat nousseet esille koko ravintola-alalla erityisesti koronapandemian aikana. Onnistuimme siinä jopa yli odotusten ja on hienoa, että tulokset noteerataan myös kansainvälisellä tasolla. FAB Awards on kovatasoinen ja maailmalla erittäin arvostettu kilpailu, johon osallistuvat kaikki tunnetut ruoka- ja juomabrändit”, kertoo Drama Queenin asiakkuusjohtaja Krista Suomi-Myllykoski

FAB Awards on kansainvälinen ruoka- ja juomamainontaan keskittynyt markkinointiviestinnän kilpailu. Kilpailu järjestetään 24. kerran, ja tänä vuonna siihen osallistuu töitä jokaisesta suuresta mainostoimistoketjusta ja lukuisista itsenäisistä toimistoista yli 50 maasta.

Voittajat julkistetaan 16.6. FAB Awardsin virtuaalisessa gaalassa. 

Drama Queen Communications on pohjoismainen markkinointiviestinnän toimisto, joka yhdistää markkinoinnin, viestinnän ja teknologian luovalla tavalla. Drama Queen työllistää lähes 90 markkinointiviestinnän ammattilaista Turussa, Helsingissä, Tukholmassa ja Kööpenhaminassa. Drama Queenin juuret ulottuvat yli 20 vuoden taakse, ja vanhimmat asiakkuudet lähes yhtä kauas