Kauneudenhoitojätti Lykolla on takanaan fantastinen myyntivuosi niin verkkokaupassa kuin myymälässä. Black Week –kampanjan aikana myynti Suomessa kasvoi jopa huimat 170 % edellisvuoteen verrattuna. Yritys jatkaa kasvuaan ja avaa Suomen markkinoiden toisen myymälänsä Turun kauppakeskus Hansakortteliin.
“Olemme erittäin iloisia voidessamme pian avata uuden myymälän trendikkääseen ja urbaaniin yliopistokaupunkiin Turkuun. Bränditietoisuutemme on kasvanut merkittävästi vuoden 2023 aikana ja Lyko on tänä päivänä Suomen nopeimmin kasvava kauneudenhoitobrändi – nyt on aika viedä tavoitteet seuraavalle tasolle. Haluamme luonnollisesti olla markkinoiden suurin toimija ja näemme verkkokaupan kävijämäärien kasvavan Suomessa, mutta nopeampi kasvu edellyttää useampaa myymälää”, kertoo toimitusjohtaja ja perustaja Rickard Lyko.
Lyko on etsinyt sopivia myymäläsijainteja ja löytänyt nyt optimaalisen paikan uudelle myymälälle. Toukokuussa 2023 Helsinkiin menestyksekkäästi avatusta lippulaivamyymälästä on tullut kohtaamispaikka kaikille kauneudenhoidosta kiinnostuneille sekä ihanteellinen alusta, jossa tavata kuluttajia, järjestää tuotelanseerauksia sekä pitää erilaisia tilaisuuksia.
“Koemme uniikin tapamme yhdistää digitaalisen ja fyysisen kaupan erottavan meidät muista toimijoista Suomessa”, toteaa Rickard Lyko.
Lykon tavoite on luoda inspiroiva paikka kaikille kauneudenhoidosta kiinnostuneille sekä toimia kohtaamispaikkana paikalliselle yhteisölle Turussa. Myymälässä asiakaskokemus on aina keskeisessä roolissa ja sen ydin on mahdollisuus kokeilla, haistaa, nähdä ja tunnustella tuotteita inspiroivassa, leikkisässä ja puhuttelevassa ympäristössä. Lykon periaatteiden mukaan kaikki ovat tervetulleita ja kauneudenhoidon tulisi olla hauskaa, ilman liiallista vakavuutta tai suorituspaineita.
“Olemme erittäin iloisia siitä, että Lyko on päättänyt avata Suomen ensimmäisen liikkeensä pääkaupunkiseudun ulkopuolella juuri Turkuun ja Hansakortteliin. Lykon liikkeet ovat tulleet tunnetuksi inspiroivina ostosympäristöinä. Lyko edustaa modernia, kansainvälistä liikepaikka ajattelua, jossa verkkokauppa yhdistyy saumattomasti fyysiseen myymälään”, Hansakorttelin kauppakeskusjohtaja Henri Eteläpelto kertoo.
Myymälä tulee sijaitsemaan kauppakeskuksen 1. kerroksen vilkkaimmalla käytävällä, lähellä Aurakadun sisäänkäyntiä sekä kauppakeskuksen tapahtuma-alueita.
Myymäläpäällikön sekä myymälätyöntekijöiden rekrytointi käynnistyy tammikuussa ja uusi myymälä avataan kevään aikana.