Julkisuudessa on ollut keskustelua ravintola-alan työvoimapulasta. Hesburgeriin on kuitenkin pyrkinyt tänä vuonna ennätysmäärä työnhakijoita.
Suomen Hesburgereihin on tullut työhakemuksia tähän mennessä yli 10 000 kappaletta. Hakijamäärä on Hesburgerin historian suurin.
”Hesburger selvästi kiinnostaa työnantajana. Tehokkaat rekrytointikampanjat ja myös puskaradio toimivat hienosti. Suuri osa työnhakijoista hakee Hesburgeriin sukulaisten tai työkavereiden suosituksesta. Olemme kuulleet, että Hesburgerilla saatua työkokemusta arvostetaan erittäin paljon myös muiden työnantajien keskuudessa”, Hesburgerin henkilöstöpäällikkö Henna Pursiheimo kertoo.
Panostuksia koulutukseen ja johtamiseen
Erityisesti työn sujuvuuteen ja henkilöstön johtamiseen on panostettu tänä vuonna. Uudet hampurilaistyöntekijät käyvät ”Tervetuloa Hesburgeriin” -koulutuksen, mistä henkilöstöltä on saatu paljon positiivista palautetta.
”Myös työpaikkaedut ovat saaneet työntekijöiltämme kiitosta. Epassin avulla Hesburger kannustaa liikkumaan ja nauttimaan kulttuurista. Henkilöstö toivoi myös työmatkaetua, joka otettiin käyttöön viime vuonna. Epassin etu on jopa 600 euroa vuodessa riippuen työntekijän työtunneista. Teemme koko ajan töitä työhyvinvoinnin eteen. Panostamme erityisesti siihen, että jokaisesta heseläisestä on mukava tulla töihin”, Henna Pursiheimo sanoo.
83 prosenttia työntekijöistä suosittelee
Hesburgereissa järjestetään vuosittain työhyvinvointikysely. Viimeisimmän työhyvinvointikyselyn perusteella 83 prosenttia Suomen työntekijöistä suosittelee Hesburgeria työnantajana. Työntekijät arvioivat muun muassa, miten he kokevat oman työnsä, työyhteisön toimivuuden, johtamisen ja esihenkilötyön sekä Hesburgerin yrityksenä.
Arviointi suoritettiin asteikolla 1-5, jossa 1 = täysin eri mieltä, 5 = täysin samaa mieltä ja EOS = en osaa sanoa.
- Oma työ 4,1
- Työyhteisö 4,3
- Johtaminen ja esihenkilötyö 4,2
- Hesburger yrityksenä 3,8
Suomesta tutkimukseen osallistui noin 1400 Hesburgerin työntekijää. Hesburgerin henkilöstötutkimus toteutettiin huhtikuussa 2023 yhteistyössä Kulmia Insight Oy:n kanssa.