Ukishop on verkkokauppa, joka tarjoaa matalan kynnyksen mahdollisuuden kokeilla turvallisesti verkkokauppaa Uudenkaupungin alueen yrityksille.
Uutiset

Ukishop on kivijalkaliikkeen näyteikkuna, joka näkyy kotisohvalle asti

Ukishop on verkkokauppa, joka tarjoaa matalan kynnyksen mahdollisuuden kokeilla turvallisesti verkkokauppaa Uudenkaupungin alueen yrityksille. Vähän kuin Amazon minikoossa, Uudenkaupungin Yrittäjien hallituksen puheenjohtaja Martti Luotonen kertoo.

– Ukishopin avulla kivijalkakauppa voi kokeilla verkkokauppaa turvallisesti ilman isompaa alkuinvestointia. Jos homma toimii, voikin jo panostaa vaikka omaan verkkokauppaan.

Ukishopin etu on se, että se tarjoaa yrittäjille valmiin ja testatun alustan. Verkkokauppaa ei tarvitse ryhtyä rakentamaan nollasta itse, eikä palveluntarjoajia kilpailuttaa. Siinä säästää jo paljon – rahaa, aikaa ja vaivaa, Luotonen sanoo.

– Samalla summalla Ukishopissa pääsee harjoittelemaan myyntiä jo muutaman vuoden ajan.

Mukaan pääsee huokealla kuukausimaksulla, joka Yrittäjä-järjestön jäsenille on 49 euroa kuukaudessa. Ei-jäsenille hinta on kymmenen euroa kalliimpi.

Ukishopista on haluttu tehdä mahdollisimman helppo käyttää ja tuotteiden laittaminen myyntiin käy lähes automaattisesti.

– Vertaisin sitä some-päivityksen tekemiseen – jos sen osaa, tämäkin käy leikiten. Käyttöliittymä on aika suoraviivainen, Luotonen arvioi.

Pienellä panostuksella iso hyöty

Yrittäjältä mukaan lähteminen vaatii tuotteiden valitsemisen lisäksi niiden kuvaamisen ja järjestelmään syöttämisen. Moni saattaa pitää sitä työläänä, mutta Luotonen kannustaa siihen lämpimästi. Verkkokauppaan lähtemisessä on nimittäin monia etuja.

– Verkkokauppa toimii erinomaisena markkinointialustana kivijalkakaupalle, sillä tuotteita ja niiden saatavuutta selvitetään usein ennakkoon verkosta, Luotonen sanoo. – Sitten ne käydään kuitenkin hakemassa siitä tutusta kivijalkaliikkeestä.

Lisäksi verkko on rajaton. Hakukoneiden kautta tieto tarjoamasta leviää omaa pitäjää pidemmälle. Luotonen pitääkin verkkokauppaa erinomaisena tapana laajentaa markkinoita.

– Verkkokauppa on hyvä tapa panostaa omaan tulevaisuuteen ja varmistaa yrityksen menestyminen olosuhteista huolimatta. Meillä on viime vuoden ollut koronaa ja kovaa kustannusten nousua, jolloin verkkokauppaan panostamisesta on ollut suurta apua.

Osa yrittäjistä pelkää verkkokaupan johtavan pelkällä hinnalla kilpailuun.

– Ajatellaan, että se söisi asiakaspalvelua. Päinvastoin, verkossa pystyy hyvin tuomaan esiin omaa asiantuntemustaan ja hyvää palvelua. Verkko on näyteikkuna, joka näkyy kotisohvalle asti!