Hansdotterin Juuso Enala (vas.) ja The Planet Companyn Jussi Korpikoski auttavat yrityksiä tekemään vastuullisuusteoista näkyviä.
Uutiset

The Planet Company ja Hansdotter tuovat yhdessä yritysten vastuullisuustyöhön mitattavuutta ja vaikuttavuutta

Yrityksiltä vaaditaan yhä enemmän konkreettisia vastuullisuustekoja esimerkiksi siksi, että asiakkaiden luottamus yritysten omiin vastuullisuuspuheisiin on laskenut.

– Kokemuksemme mukaan yritykset tekevät jo nyt paljon vastuullisuuden eteen, mutta he eivät osaa kertoa teoistaan tai vastuullisuusviestintä jää pyörimään ylätason hienoissa tavoitteissa. Me autamme tekemään vastuullisuuspuheista konkreettisia mitattavia tekoja, mikä tekee niistä uskottavia. Kehitämme yhdessä SiloAI:n kanssa tekoälyä, joka helpottaa edelleen vastuullisuustekojen tunnistamista ja raportointia, sanoo The Planet Companyn toimitusjohtaja Jussi Korpikoski.

The Planet Company avulla yritykset voivat saada vastuullisuusteoilleen arvion riippumattomalta vastuullisuuden huippuasiantuntijalta, ja jatkossa myös heidän ohjaamaltaan tekoälyltä. Yrityksen vastuullisuusteot julkaistaan alustalla, joka ohjaa yrityksiä raportoimaan vastuullisuudesta EU-säädösten mukaisesti. Samalla se tarjoaa mahdollisuuden oppia muilta yrityksiltä.

Tekojen vaikuttavuus ja niihin sitoutuminen kasvaa, kun niistä myös viestitään oikein ja oikeille kohderyhmille.

– Planet Company auttaa konkretisoimaan sen, mitä yritys jo tekee ja me autamme tekemään teot näkyväksi sekä sisäisesti että ulkoisesti. Viestinnällä saadaan aikaan positiivista kierrettä, sanoo markkinointiviestintätoimisto Hansdotterin Juuso Enala.

Yritykset löysivät toisensa yhteisen asiakkuuden kautta ja nyt Hansdotter myös omistaa osuuden The Planet Companysta. Yhteistyö on tiivistä ja yhteisten tiimien muodostaminen mutkatonta. – Tässä on muodostumassa ekosysteemi, joka muuttaa vastuullisuusviestinnän kenttää. Yhteiset ensimmäiset asiakastyöt on aloitettu ja palaute on ollut innostunutta, sanoo Enala.