Vuonna 1993 Jaakko Ojalan ja Jouko Saaren perustama mainostoimisto Ojala & Saari Oy on nykyään 40 hengen yrityskokonaisuus OSG.
Hyvät yritykset, kaupallinen yhteistyö

OSG täyttää 30 vuotta! Voittojen siivittämänä uudelle vuosikymmenelle

Vuonna 1993 Jaakko Ojalan ja Jouko Saaren perustama mainostoimisto Ojala & Saari Oy on nykyään 40 hengen yrityskokonaisuus OSG. Emoyhtiön alla on OSG Viestintä, jota vetää pitkän linjan viestinnän moniosaaja toimitusjohtaja Toni Perez sekä OSG Agency, jonka toimitusjohtajana ja osakkaana on Mikko Raunio.

Aivan äskettäin Vuoden toimisto -kilpailussa OSG Viestintä nappasi jo kolmannen kerran viestintätoimistojen sarjan voiton, ja OSG Agency nousi toista kertaa ykkössijalle digitoimistojen sarjassa.

Kilpailussa kunkin sarjan voittajaksi valikoituu toimisto, jolla on tyytyväisimmät asiakkaat.

– Asiakkaita varten me olemme aina olleet olemassa, siksi arvostamme näitä palkintoja suuresti, iloitsee Ojala.

Pitkä historia ja älykäs tulevaisuus

Historiaa miettiessään Ojala pitää yhtiön vahvuutena uudistumiskykyä ja bisneksen ymmärtämistä aina hiukan etupainotteisesti. – Olemme olleet ”digitoimisto” jo kauan ennen kuin digitoimistoja oli olemassakaan.

Tässä kohtaa keskustelua Raunio tuo esille tekoälyn. Sen ymmärtäminen luovuuden tukena on valtava mahdollisuus. – Tekoäly tulee muuttamaan ajatuksemme hakukoneista. Se tulee tarjoamaan vaihtoehtojen sijaan ratkaisuja. Tämän muutoksen edessä meidän on oltava osaamisessa edellä muita, sillä hyvin lyhyellä aikavälillä tekoäly tulee vaikuttamaan ihan kaikkiin ja kaikkeen, Raunio vakuuttaa.

– Siksi me opiskelemme ja tutkimme koko ajan tekoälyn tuomia mahdollisuuksia.

Olemme tässä kaikessa asiakkaidemme tukena ja viemme omaa osaamistamme heidän käyttöönsä.

Nykyäänhän tärkeää on toimiemme mitattavuus, voimme kampanjoiden aikana koko ajan muokata sisältöjä tuloksia seuraamalla, Raunio jatkaa.

Pitkän iän salaisuus

– Konsernilla on ollut edelläkävijän rooli alusta asti. Me haastamme asiakkaita, me seuraamme ja selitämme, Perez luettelee asiakkuuksia ja heille tarjoamiaan hyötyjä pohtiessaan.

– Viestinnässä ollaan mukana monella kentällä. Perinteiset asiakaslehdet pitävät pintansa, mutta rinnalle on tullut mm. esiintymiskoulutusta ja ennaltaehkäisevää kriisiviestintää. Kun olemme harjoitelleet, oikeat tilanteet on sitten helpompi hoitaa.

Valtatrendien rinnalla on tärkeinä perinteiset mediat – radio ja muut äänituotannot, kuten valtavassa suosiossa olevat podcastit, kirjoja unohtamatta. Elämme vaihtoehtojen maailmassa, Perez summaa.

Ihmiset

Toinen yrityksen perustajista, Jouko Saari, haluaa tuoda esille kuitenkin ihmisen roolin kaikessa tekemisessä. – Meillä on tiimissä taitavia ihmisiä ja ehdottomana vahvuutena pidän sitä, että meillä on töissä eri ikäisiä ammattilaisia; 19-vuotiaasta 64-vuotiaaseen.

Olemme käyneet läpi monta mullistusta ja tulemme selviämään jatkossakin, yhdessä henkilökuntamme ja asiakkaiden kanssa.

Kuva – sana – ajattelu, tätä ei pysty koskaan mikään korvaamaan, Saari kiteyttää.

Yhteystiedot:
OSG Agency Oy
OSG Viestintä Oy
Itäinen Rantakatu 74 D 168
20810 Turku