Odvar – strateginen kumppani liiketoiminnan kasvattamisessa
Hyvä tietää, kumppanuus

Odvar – strateginen kumppani liiketoiminnan kasvattamisessa

Nykyajan yritykset toimivat ympäristössä, jossa menestyminen vaatii entistä nopeampaa reagointia, syvällistä ymmärrystä markkinoista ja niiden toimijoista sekä kykyä erottautua. Tämä voi kuitenkin olla haastavaa erityisesti silloin, kun organisaatiossa ei ole varmuutta siitä, mistä kehittäminen tulisi aloittaa tai miten edetä käytännössä. Tällöin ulkopuolinen kumppani voi tarjota arvokasta tukea, ei vain asiantuntemuksellaan, vaan myös tuomalla mukanaan objektiivisen näkökulman.

Odvar ei ole pelkkä bränditoimisto, vaan laaja-alainen kumppani liiketoiminnan kehittämiseen ja kasvattamiseen. Yritys sai alkunsa asiakkaiden tarpeista, kun aiemmin yhteistyötä tehneet yritykset Infinity ja Jappis päättivät yhdistää voimansa. Yhdistyminen mahdollisti entistä kattavamman palveluportfolion, saman katon alla.

Odvarin palvelut muodostavat kokonaisuuden, jossa liiketoiminnan kehittäminen, käyttäjäymmärrys ja visuaalinen vaikutus tukevat toisiaan.

Kasvu ja analyysi kulkevat käsi kädessä, sillä vain dataan pohjautuva ymmärrys tuo mitattavia tuloksia. Tuotekehityksen ja muotoilun avulla luodaan uusia ratkaisuja, joissa loppukäyttäjän tarpeet sekä toimivuus ovat keskiössä. Markkinointi rakentaa näkyvyyttä sekä tukee liiketoimintaa eri ympäristöissä, brändipalvelut luovat selkeitä ja erottuvia identiteettejä, kun taas graafinen suunnittelu varmistaa, että visuaalinen ilme on yhtenäinen ja tukee viestintää.

Suunnittelua, joka perustuu ymmärrykseen

Oikean kohderyhmän tavoittaminen ja merkityksellinen vuorovaikutus edellyttävät loppukäyttäjälähtöistä suunnittelua sekä analyyttista, tietoon perustuvaa ajattelua. Vaikka asiakaslähtöisyys mainitaan usein strategisissa linjauksissa, sen systemaattinen soveltaminen käytännön tasolla on harvinaista.

Odvarilla loppukäyttäjälähtöisyys ei ole pelkkä periaate, vaan koko toiminnan lähtökohta. Lähestymistavan voimaa tukevat saavutetut kansainväliset suunnittelupalkinnot, patentit ja konkreettiset tulokset.  

Odvar ei lähde liikkeelle väreistä tai muodoista, vaan keskittyy liiketoiminnan ytimeen. Ensin selvitetään yrityksen nykytila, asiakkaiden odotukset sekä erot kilpailijoihin nähden. Analyysin pohjalta rakennetaan selkeä strategia, joka viedään käytäntöön. Tuloksena syntyy suunnitelmallista ja mitattavaa kasvua, ei pelkkää brändiä.

Asiakkaat arvostavat erityisesti yhteistyön selkeyttä, iteratiivista työskentelytapaa sekä sitä, että päätökset tehdään analyysiin pohjautuen. Tämä tuo varmuutta ja auttaa keskittymään oikeisiin asioihin.

  • Asiakkaan vaikutus lopputulokseen on meille keskeistä. Kuuntelemme toiveita ja tuomme analyysin päätöksenteon tueksi jokaisessa vaiheessa. Projektin eri vaiheet käydään tarkasti läpi yhdessä asiakkaan kanssa, sillä yhteistyö ja analyysiin perustuvat päätökset tuottavat aina parhaan lopputuloksen.”, kertoo strategisesta liiketoiminnan kehityksestä vastaava Sami Lehtovaara.

Olipa kyse brändiuudistuksesta, liiketoimintastrategiasta, tuotekehityksestä tai markkinoinnista, Odvar tuo pöytään ymmärrystä, joustavuutta ja ennen kaikkea tuloksia. Referenssit monilta toimialoilta puhuvat puolestaan.

Tutustu referensseihin alla olevasta videosta ja näe konkreettiset tulokset!


Linnankatu 82, 20100 Turku
www.odvar.fi

toni.lahteenoja@odvar.fi
+358 44 333 1019