Yrityskauppa
Kauppa vahvistaa liiketoimintaamme, hallitusosaamistamme ja samalla se mahdollistaa uudet työntekijärekrytoinnit, sanovat Mikko Rantanen (vas.) ja Ismo Kauppinen.
Uutiset

Mikko Rantasen Panic Marketing Oy ostaa Digimaailman liiketoiminnot

Kaksi turkulaista digimarkkinoinnin toimistoa yhdistyvät. Panic Marketing Oy vahvistaa viestintäosaamistaan ostamalla turkulaisen Digimaailma-tuotemerkin alaisuudessa olevan liiketoiminnan. Samalla yrityksen hallitusosaaminen vahvistuu Mikko Rantasen kasvuliiketoiminnan kehittämisen osaamisella. Yritys tulee myös rekrytoimaan useita markkinointiviestinnän ammattilaisia.

– Tämä liiketoimintakauppa oli strateginen päätös, jolla vahvistamme asemaamme mainos- ja viestintäpalveluiden tuottajana sekä markkinointiteknologian kehittäjänä tulevaisuudessa. Kauppa vahvistaa liiketoimintaamme, hallitusosaamistamme ja samalla se mahdollistaa uudet työntekijärekrytoinnit, kertoo hallituksen puheenjohtaja Ismo Kauppinen.

Hallituksen uusi jäsen Mikko Rantanen on aktiivinen sarjayrittäjä Turun seudulla. Hän on mukana useissa yrityksissä ja yhdistyksissä, ja kasvot ovat tulleetkin monelle tutuksi eri yhteyksistä. Vuoden alusta hänet valittiin Turun Yrittäjien puheenjohtajaksi vuosiksi 2022–2023, ja yrityskauppoja hänellä on takana jo useita.

– Päätös yhdistää voimat oli helppo, vaikka prosessi vei kokonaisen vuoden. Itseäni kiinnostaa erityisesti Panicin kaupallisen konseptin kehittäminen niin viestintä- kuin teknologiapuolelle, Rantanen nostaa esiin.

Lähiaikoina luvassa useita rekrytointeja

Rantasen mukaan liiketoimintakauppa luo yhtiölle uusia mahdollisuuksia, mutta työntekijöitä, asiakkaita ja heidän toiveitaan ei saa unohtaa. Avoin ja läpinäkyvä toiminta lisää luottamusta ja arvostusta niin työntekijöiden kuin asiakkaidenkin suunnalta.

– Rekrytointisuunnitelmat ovat ykkösprioriteetti ja olemme rekrytoimassa nyt lyhyessä ajassa useita alan huippuammattilaisia. Tarjoamme työntekijöille työympäristön, jossa pystyy vaikuttamaan koko työyhteisön ja yrityksen kasvuun sekä kehittymiseen. Työnteko pitää olla tekijälle merkityksellistä ja palkitsevaa, Kauppinen korostaa.

– Panicin arvoja ovat luovuus, joustavuus, monimuotoisuus ja yhteisöllisyys. Näistä kiinni pitäminen on meille tärkeää. Töitä tehdään yhtenä tiiminä, korostaa Rantanen.

Vuoden viimeisen neljänneksen tavoitteena on kasvattaa mainos- ja viestintäasiakkuuksia voimakkaasti liiketoimintakaupan siivittämänä. Panic siirtyy asteittain vuoden vaihteessa teknologiayhtiöksi omalla tuotteellaan, joka lanseerataan myöhemmin.

Panic Marketing Oy on vuonna 2003 Turussa perustettu markkinointiviestintään ja -teknologiaan keskittyvä luova toimisto. Keskeisiin palveluihin kuuluu animoidut videot, markkinointipelit ja verkkokampanjat sekä verkkopalveluiden ylläpito. Don’t stress, just Panic! www.panic.fi

Digimaailma on 2015 perustettu vahvasti turkulainen mainostoimisto. Yritys tuottaa WordPress-alustalla verkkosivuja ja verkkokauppoja sekä erilaisia sähköisen median mainoskampanjoita. www.digimaailma.fi