Louhos Groupin toimitusjohtaja Iiro Junnila ja Framillin Santeri Kyrövaara
Uutiset

Liiketoimintakauppa: Louhos Group osti mainostoimisto Framill Oy:n

Turkulaislähtöinen digitoimisto Louhos Digital laajentaa toimintaansa Satakuntaan. Porissa lähes 15 vuotta toiminut mainostoimisto Framill Oy kuuluu jatkossa osaksi Louhos Group Oy:tä.

Framillin yrittäjistä Santeri Kyrövaara siirtyy päätoimisesti kehittämään osakkuusyhtiönsä Wisenetwork Oy:n liiketoimintaa, mutta jää edelleen sivutoimisena Senior Advisorina auttamaan sekä Framillin että Louhoksen asiakkaita kokemuksellaan ja näkemyksellään.

Framillin pitkäaikaiset ja luotetut työntekijät Petteri Kyrövaara (web-kehittäjä) ja Christian Vaarapuro (Art Director) siirtyvät Louhoksen palvelukseen ja auttavat asiakkaitaan entiseen tapaan – saaden kuitenkin nyt avukseen Louhoksen 25 muutakin asiantuntijaa.

“Olemme ylpeitä siitä, mitä olemme saavuttaneet tähän mennessä, ja uskomme, että osana Louhosta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistäkin monipuolisempia ja tehokkaampia ratkaisuja. Tämä on hieno mahdollisuus niin asiakkaillemme kuin työntekijöillemme, ja odotamme innolla uutta vaihetta liiketoiminnassamme”, Santeri Kyrövaara sanoo.

Lätkäkopista neuvottelupöytään

Verkkosivu- ja digimarkkinointipalveluita tarjoava Louhos näki kaupassa ohittamattoman tilaisuuden laajentaa kasvustrategiansa mukaisesti toimintaansa Varsinais-Suomen ja pääkaupunkiseudun alueiden ulkopuolelle.

”Framill on vuosien aikana ottanut vahvan aseman etenkin Satakunnan markkinointialalla. Muun muassa porilaiset ikonit Porispere ja Pesäkarhut ovat tyytyväisiä pitkäaikaisia asiakkaita. Vakiintuneen nimen takia pidämme Framillin brändin jatkossakin voimassa, mutta tuomme omat ammattilaisemme avuksi viemään toiminnan seuraavalle tasolle”, Louhoksen toimitusjohtaja Iiro Junnila avaa.

Junnila ja Kyrövaara ovat toisilleen tuttuja jo vuosikymmenten takaa. Molemmat tunnustavat intohimoisesti Rauman Lukon sinikeltaisia värejä, eikä ihme, sillä he ovat edustaneet seuraa samoissa joukkueissa junioriaikoina vuosituhannen alkupuolella.

”Löysimme yhteisen sävelen neuvottelupöydässä lähes yhtä helposti kuin aikoinaan kentällä”, Junnila nauraa.

”Mutta senkin kannalta päätös oli lopulta varsin helppo. Uskon, että molempia yrityksiä yhdistää pukukoppimaailmasta tuttu rehti ja reipas tapa toimia. Kaiken kaikkiaan todella positiivisen odottavaiset tunnelmat tulevasta niin itsellä, muilla osakkailla kuin koko Louhoksen porukalla!”