Hansakorttelin liikkeiden ja palveluiden myynti kasvoi viime vuonna noin 29 miljoonaa euroa edelliseen vuoteen verrattuna. Hansakorttelin kävijämäärä rikkoi samaan aikaan 10 miljoonan rajan.
Hansakorttelin myynti nousi viime vuonna 223,3 miljoonaan euroon. Parhaat kasvuluvut kirjattiin kauneuden ja terveyden alan liikkeissä, kahviloissa ja ravintoloissa sekä päivittäistavarakaupoissa.
Kävijämäärässä kirjattiin vuoteen 2021 verrattuna pääsisäänkäyntien osalta 19 %:n kasvu. Hansakorttelin laskennassa olevien pääsisäänkäyntien kävijämäärä kasvoi siis yli 1,1 miljoonaa kävijää. Ympäristöön liittyvät muutos- ja rakennustyöt vaikuttivat kuitenkin siten, että kokonaiskävijämäärän arvioidaan kasvaneen noin +4,2% vuoteen 2021 verrattuna.
”Jatkoimme viime vuonna investointeja Hansakorttelin kehittämiseen. Paransimme kauppakeskuksen saavutettavuutta uudella maanalaisella käytävällä Toriparkista, rakensimme uuden perhehuoneen ja kohensimme yleisiä tiloja. Näistä olemme saaneet paljon positiivista palautetta”, markkinointipäällikkö Mirva Järvinen kertoo.
Vuosi 2023 on käynnistynyt Hansakorttelissa vilkkaasti. Pääsisäänkäyntien kävijämäärä kasvoi tammikuussa 44 % vuoden 2022 tammikuuhun verrattuna.
”Keskustan muutos- ja rakennustyöt on nyt saatu valmiiksi, ja tämä vaikuttaa ihmisten haluun asioida keskustassa. Yrittäjiemme kannalta on hienoa, että kävijämäärän lisäksi myös kuluttajien ostostuntien määrä on reippaassa kasvussa”, Järvinen toteaa.
Hansakorttelissa toimii lähes 140 yritystä ja niissä työskentelee noin 1600 henkilöä.