Turkulainen First Technology Oy (FirstView Digital Signage) on ainoa suomalaisyritys, joka on valittu mukaan Philips Professional Display Solutionsin kumppaniohjelmaan. Valintaperusteita olivat luotettavuus, asiantuntevuus sekä toiminta-alueen ja asiakkaiden laaja tuntemus. Ohjelmaan kuuluu yrityksiä yli 200 maasta.
–Se, että turkulainen 12 hengen yritys valitaan globaalin teknologiavalmistajan Philipsin kumppaniksi, osoittaa meille, että olemme Philipsin silmissä johtava Philips-infonäyttöratkaisujen toimittaja Suomessa, iloitsee FirstView:n toimitusjohtaja Tommi Högmander.
FirstView Digital Signage on turkulainen, vuonna 2004 perustettu yritys, jonka kehittämällä julkaisujärjestelmällä infonäyttöjen sisältöä voidaan päivittää reaaliaikaisesti etänä. FirstView-järjestelmälle on myönnetty Avainlippu-merkki ja sen avulla toimii jo yli 13 000 infonäyttöä sekä Suomessa että ympäri maailmaa.
Infonäyttöjen sisällönhallintaa kehittävän FirstView:n ja infonäyttöjä valmistavan Philipsin yhteistyö on Högmanderin mukaan luontevaa. –Yhteistyön myötä saamme ensimmäisenä tiedon uusista innovaatioista sekä tuotteista ja pystymme vaikuttamaan niiden tuotekehitykseen. Näin voimme tarjota asiakkaillemme entistä kilpailukykyisempiä ratkaisuja, jotka sopivat niin pienen kivijalkaliikkeen tarpeisiin kuin kansainvälisiin toteutuksiin.
Yhteistyön ensimmäinen askel on markkinointikampanja, jolla asiakkaita houkutellaan takaisin kivijalkaliikkeisiin infonäyttöjen avulla. Vaikka maailma avautuu koronarajoitusten päättyessä, ei Högmander pidä asiakkaiden paluuta myymälöihin itsestään selvänä:
–Nyt myymälöiden on löydettävä tapoja, joilla verkko-ostoksiin tottuneet asiakkaat saadaan takaisin myymälöihin. Pystyäkseen kilpailemaan verkkokauppayritysten kanssa kivijalkaliikkeiden on tarjottava asiakkaille riittävä syy lähteä kotoa ostoksille.