Kuvassa Hesburger Turku Linja-autoaseman ravintolapäällikkö Emma Väisänen.
Uutiset

6 000 kilometriä vähemmän kuittipaperia – Hesburgerin itsepalvelukassoille uusi asiakaskuitti

Hesburger on kehittänyt uuden asiakaskuitin yhdessä ohjelmistokehityskumppani Taisteen kanssa.

Kuitti on entistä selkeämpi ja kompaktimmassa koossa. Yhteen asiakaskuittiin menee jatkossa 45 % vähemmän paperia. Kuittipäivityksen ansiosta Hesburger-ravintoloissa säästyy vuodessa noin 6 000 kilometriä kuittipaperia, joka vastaa matkaa Suomesta Intiaan.

”Idea kuittiuudistukseen lähti liikkeelle ravintolahenkilökuntamme antamasta palautteesta. Kiitos meidän työntekijöillemme, jotka osallistuivat innokkaasti kehittämistyöhön”, Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti sanoo.

Uusi asiakaskuitti tuli käyttöön kaikissa Hesburgereiden itsepalvelukassoissa tämän vuoden huhtikuussa. Uudistettu asiakaskuitti tulee käyttöön myös kaikkiin Hesburgerin kassoihin, kun vanhat PC-kassat korvataan uusilla Hesburger-kassoilla asteittain tämän ja ensi vuoden aikana.

Vastuullisia valintoja

Kuittiuudistus on yksi esimerkki Hesburgerin käytännön vastuullisuusteoista. Vastuulliset ja ympäristöystävälliset ratkaisut ovat luonteva osa Hesburgerin toimintaa. Kierrätämme esimerkiksi ranskalaisten paistoöljyn biopolttoaineeksi. Käytettyä paistoöljyä kerätään yli 300 Hesburger-ravintolasta Suomessa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Kaikkiaan ravintoloistamme kerätään vuositasolla talteen yli 420 tonnia käytettyä paistoöljyä.

Käytämme myös uusiutuvaa energiaa, hyvitämme tuotteidemme hiilijalanjälkiä, teetämme työvaatteita kierrätysmateriaaleista ja tuemme koululiikuntaa Suomessa sekä paikallisten lasten koulunkäyntiä Bangladeshissa. ”Tekemisemme on koko ajan yhä vastuullisempaa – kyse ei ole vain yksittäisistä teoista vaan koko tavastamme ajatella ja toimia”, Jari Vuoti sanoo.