Naantali kampanjoi televisiossa ja ulkonäytöillä ympäri Suomen viestillä "Ihastu Naantaliin". Naantalin kaupunki
Uutiset

Ihastu Naantaliin -kampanja näkyy televisiossa ja suurten kaupunkien ulkonäytöillä

Naantalin brändi on vahva, mutta on tehtävä jatkuvasti työtä erottuvuuden ja kiinnostavuuden eteen. Siksi Naantali toteuttaa laajasti näkyvän markkinointikampanjan televisiossa sekä ulkonäytöillä ydinviestillä ”Ihastu Naantaliin”. Kampanja alkaa MTV3 -kanavalla 24.5.2025.

Matkailu on Naantalille erittäin tärkeä elinkeino, joka tuo kaupunkiin 42,4 miljoonaa euroa välitöntä tuloa (v. 2023). Matkailun taloudellinen kokonaisvaikutus on vuodessa yli 62 miljoonaa euroa.

Kaupungit ja alueet kamppailevat huomiosta ja kiinnostuksesta paitsi matkailijoiden, myös asukkaiden ja investointien toivossa. Omien vahvuuksien kirkastaminen ja positiivinen erottuminen on tärkeää.

  • Naantalin brändi ja maine on vahva, mutta silti työtä on jatkuvasti tehtävä kaupungin kiinnostavuuden ja näkyvyyden eteen, muuallakin kuin lähiseudulla. Siksi toteutamme nyt laajasti näkyvän markkinointikampanjan, kärkiviestillä Ihastu Naantaliin, kertoo Naantalin kaupungin viestintäpäällikkö Jessica Ålgars.

Lyhyt video näyttää tunnistettavaa ja myönteisiä tunteita herättävää Naantali-kuvaa, matkailusta asumiseen, Muumeihin ja saaristoon.

Mainos tulee näkymään MTV3 -kanavalla alueellisesti Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa sekä MTV3 Katsomossa viikon ajan, 24.5. – 30.5., sopivasti jääkiekon MM-kisojen loppuhuipentuman aikaan.

Ulkonäytöillä Naantalin kampanja näkyy 26.5. – 8.6 sekä Helsingin Elielinaukiolla myös viikolla 33 elokuussa. Naantalin videot voi bongata Medialiigan suurilla näytöillä Raision Ohikulkutiellä, Tampereen Hervannan valtaväylällä, Kaarinan Krossissa, Helsingin Ruoholahdessa sekä Helsingin Elielinaukiolla.

  • Ulkonäytöillä video tavoittaa kustannustehokkaasti 2,6 miljoonaa katsojaa ja televisiomainos yli 380 000. Uskomme, että kampanjan myötä kiinnostus Naantalia kohtaan entisestään kasvaa, sanoo Jessica Ålgars.