Tilitoimisto on yrityksen yksi tärkeimmistä kumppanuuksista — suorastaan yrittäjän paras ystävä.
-Tilitoimistolla tulee olla sekä työkalut että kyky auttaa asiakastaan lyhyen ja pitkän aikavälin talouden suunnittelussa ja toteutumisen seuraamisessa. Hyvällä tilitoimistolla on myös kyky kysyä asiakkaalta oikeita kysymyksiä talouden ennakoimiseksi, summaa Uudenkaupungin Tilitoimiston toimitusjohtaja Olli Aalto. Uudenkaupungin tilitoimisto on toiminut yli 10 vuotta, ja se tarjoaa asiakkailleen laadukasta, henkilökohtaista asiakaspalvelua. Uudessakaupungissa ja Naantalissa toimivan yrityksen palveluksessa työskentelee seitsemän henkilöä ja he ovat kaikki kokeneita, pitkään alalla työskennelleitä ammattilaisia.
Tuntihinnan sijaan mieti kokonaishintaa
Asiakkaan on tärkeää valita itselleen sopivan kokoinen tilitoimisto.
– Suuri sopii suurelle, aivan pieni toimija taas on helposti riski. Me olemme sopivan kokoinen toimisto hyvin monen kokoisille yrityksille, sillä pystymme palvelemaan asiakasta kaikissa tilanteissa. Meillä ei ole turhaa byrokratiaa, ja asiakas tavoittaa omistajan aina halutessaan, Aalto sanoo.
Moni miettii ensisijaisesti palvelun hintaa, mutta Aalto muistuttaa, että tuntihinta ei kerro kokonaishinnasta mitään. Kuukausimaksuun perustuvan pakettihinnan kohdalla taas kannattaa miettiä, mistä summa muodostuu.
– Asiakkaan pitäisi aina pyrkiä selvittämään, millä tavalla tilitoimisto on palveluprosessinsa järjestänyt, ja millaisilla välineillä se toimii. Asiakkaan itsensä taloushallintoon käyttämä aika on myös kustannuserä tai ainakin se vähentää potentiaalista ansainta-aikaa.
—Me toimimme nykyaikaisin työvälinein ja osaavan henkilöstön voimin, joten asiakkaaseen käytetty aika pystytään käyttämään mahdollisimman järkevällä tavalla, Aalto kertoo.
toimitusjohtaja
Olli Aalto P 044 713 1001