Kuva: BOND
Uutiset

Saaristo-brändille merkittävä voitto maailmanluokan Annual Awards 2025 -kilpailussa

Visit Turku Archipelagon Saaristo-brändi jatkaa matkaansa voitosta voittoon. Nyt Saaristo on voittanut Design-sarjan kansainvälisessä Creative Review Annual Awards 2025 -kilpailussa.

Visit Turku Archipelagon Saaristo-brändi on voittanut kansainvälisesti arvostetun Creative Review Annual Awards 2025 -kilpailun Design-sarjan kategoriassa Brand Identity – Launch. Creative Review on yksi kansainvälisesti arvostetuimmista luovan alan julkaisuista, ja sen Annual Awards -palkinnot ovat jo 22 vuoden ajan antaneet tunnustusta maailman laadukkaimmalle brändityölle.

Saaristo-brändin voitto on merkittävä, sillä kilpailussa oli mukana globaaleja brändejä, suuria toimijoita ja valtavia budjetteja – mukana olivat esimerkiksi kuten Nike Run (Porto Rocha), The Sims (Collins), Pariisin 2024 Olympialaisten ja Paralympialaisten visuaalinen ilme (W Conran Design) sekä Heineken (Design Bridge and Partners).

– Tähtäämme matkailualueena vahvasti kansainvälisille markkinoille. Kilpailu on kovaa ja markkinoinnin budjetit muualla maailmassa valtavia. Uskomme, että luovuudella ja erottuvuudella pääsemme suuria askeleita eteenpäin. Se, että Saaristo noteerataan tämän tason seurassa, on poikkeuksellista matkailu- ja destinaatiomarkkinoinnissa. Brändi toimii johtotähtenä myös koko alueemme asiakaskokemukselle ja palvelukehitykselle – koko tulevaisuudellemme matkailualueena, Visit Turku Archipelagon toimitusjohtaja Kristiina Kukkohovi.

– Oli myös huikea henkilökohtainen fiilistely, kun lempibändini Depeche Mode ”seisoi kultakorokkeella” yhdessä Saariston kanssa. Kannattaa ajatella isosti!

Saaristo-brändin on suunnitellut ja tuottanut BOND.

– Saariston menestys ensin viime kesän shortlistauksena Cannes Lionsissa ja nyt voittona Creative Review’ssä kertoo, että olemme onnistuneet tärkeimmässä – luomaan kansainvälisesti kiinnostavan ja vetovoimaisen destinaatiobrändin. Brändin autenttisuus ja monimuotoisuus on käsinkosketeltavaa ja universaalisti ymmärrettävää, kertoo BONDin luova johtaja Liisa Paasio.

 Saaristo-brändi on huomioitu laajasti kansainvälisessä mediassa ja noteerattu monin tavoin. Saaristo on tällä hetkellä ehdokkaana D&AD Awards 2025 -kilpailussa, kategoriassa Brand Identity ja sajoissa Brand Strategy, Enterprise ja Logos. Kilpailun voittajat julkistetaan 22.5.

Viime vuonna Saaristo pääsi shortlistille maailman parasta luovaa markkinointia palkitsevalla Cannes Lions -festivaalilla Design-sarjassa, kategoriassa Creation of the New Brand Identity.

Tänä vuonna Saaristo on kahminut jo neljä arvostettua palkintoa. Huhtikuun alussa Saaristo putsasi palkintopöydän Vuoden huiput -kisassa voittamalla sekä kilpailun pääpalkinnon eli Grand Prix -palkinnon että kaksi Kultahuippua sarjojensa parhaana, kategorioissa Kokemuksellisuus ja Muotoilu. Maaliskuussa Saaristo voitti Grand One -palkinnon parhaasta brändi-identiteetistä.