Orkla Suomi on nimittänyt Katia Gustafssonin uuteen avainrooliin vahvistamaan yhtiön kasvua ja kaupallista menestystä. Katia Gustafsson (KTM) johtaa jatkossa Orkla Suomen snacks-, makeis- ja keksikategorioiden markkinointia. Katian titteli on Marketing Director Snacks ja hän aloittaa tehtävässä 1.8.2025.
Katia siirtyy Orkla Suomeen Transmeri Oy:ltä, jossa hän on neljän vuoden ajan vastannut mm. liiketoiminnan strategisesta kehittämisestä sekä liiketoimintayksiköiden johtamisesta. Ennen sitä hän on työskennellyt lähes 20 vuotta erilaisten globaalien ja kotimaisten tuotemerkkien parissa markkinointiin ja kategoriatyöskentelyyn liittyvissä johtotehtävissä mm. Pauligilla, Altialla ja Novartiksella.
”Olen erittäin iloinen saadessamme Katian Orkla Suomi -tiimiin. Hän tuo mukanaan rautaista johtamiskokemusta sekä laaja-alaista näkemystä markkinoinnin johtamisesta niin kotimaassa kuin kansainvälisesti. Katialla on vahvaa näyttöä sekä liiketoiminnan pitkäjänteisestä kasvattamisesta että tiimien rakentamisesta ja johtamisesta. Olen vakuuttunut siitä, että Katian kokemus ja draivi auttavat meitä kaupallisen menestyksen vahvistamisessa entisestäänkin niin snackseissä, makeisissa kuin kekseissä”, sanoo Orkla Suomen toimitusjohtaja Jutta Karppi.
”Olen todella innoissani saadessani työskennellä näiden ikonisten ja suomalaisten sydämiin kuuluvien brändien parissa. Tavoitteenani on jatkaa niiden menestystarinaa yhdessä osaavan tiimin kanssa – puhuttelemalla niin nykyisiä kuluttajia erinomaisilla tuotteilla ja asiakaskokemuksilla kuin löytämällä uusia kohderyhmiä. Minulle tärkeitä arvoja ovat ihmisläheinen johtaminen, eteenpäin katsova ote sekä vahva sitoutuminen vastuullisuuteen ja kestävään kehitykseen. Uskon, että nämä ovat avainasemassa, kun rakennamme pitkäjänteistä arvoa ja saavutamme parhaat tulokset tiimin kanssa”, sanoo Katia Gustafsson.
Orkla Suomen nykyinen markkinointijohtaja Jarkko Leskinen keskittyy jatkossa ruokapuolen markkinoinnin johtamiseen. Uusi organisaatiorakenne mahdollistaa entistä kohdennetumman fokuksen niin ruoka- kuin impulssipuolella vahvistaen siten Orkla Suomen strategisen kasvun rakentamista.